The flight

The flight in horizon with request wings and lover heart...

افراد ركورد شكن:

*بلند ترين ناخن دنيا: در سال 1952 شريدهار چيلار از هندوستان ناخن ها ی دستش را كوتاه نكرد. تا سال 1995 درازی ناخن دست چپ او به 574 سانتی متر رسيد!

*بلند ترين مو: فردی به نام ماتاجاگدامبا در هندوستان مو هايی به بلندی 4 متر و 23 سانتی متر داشت!

*بلند ترين ريش: هنكس.ن.لانگست در آمريكا ريشی به بلندی 533 سانتی متر داشت! متاسّفانه هنكس خيلی زنده نماند. او در سال 1927 در گذشت. اكنون مشهور ترين ريش در موزه به نمايش گذاشته شده است.

*بلند ترين سبيل: كاليان رامی سين در هندوستان از سال 1976 سبيلش را بلند كرد.پهنای سبيل او در سال 1993 به 339 سانتی متر رسيد!

نفر دوّم: يك نفر بريتانيايی به نام ژان رٍی در سال 1939 شروع به بلن كردن سبيلش كرد. پهنای سبيل او تا سال1976 به 189 سانتی متر رسيد! روزی در حمام روی يك طرف سبيل خود نشست و 42 سانتی متر از انتها ی آن جدا شد!(آخی طفلكی)

بلند ترين مرد

«رابرت پرشينگ و ادلو» از ايالات ايلی نويس آمريكا كه در سال های 1918 تا 1940 زندگی می كرد، با 2متر و 72 سانتی متر، بلند قد ترين مرد دنيا بوده است.

بلند ترين زن

«زنگ جين ليانگ» از چين كهد در سال های 1964 تا 1982 زندگی می كرد با 2 متر و 48 سانتی متر بلند قد ترين زن دنيا بوده است.

 

نوشته شده در چهار شنبه 25 اسفند 1389برچسب:,ساعت 9:12 توسط Yasaman| |

اين مسابقه فراموش نشدني است. جايزه ي برنده ها نشان و مدال قدرت حافظه است كه در خاطر ما هميشه زنده مي ماند.

برنده ی جايزه ی سوّم

هانس وان بلو رهبر اركستر آلمانی(1894-1830)

هانس هيچ آهنگی را فراموش نمی كرد.

روزی سوار قطاری از هامبورگ به برلين شده بود و موسيقی يك اركستر جديد را می خواند.بعد از ظهر آن روز يك اركستر كامل را بدون اشتباه از حفظ رهبری كرد.

برنده ی جايزه ی دوم

فكر می كنيد حفظ كردن اعداد كار سختي است؟امّا در سال 1995،هيتر كل گوتوی ژاپنی عدد رياضی پی را تا رقم 195/42 بدون اشتباه از حفظ گفت. اين كار 17 ساعت طول كشيد كه شامل وقت استراحت و توالت نيز شد.بالاخره او با موفقيّت سيفون توالت را كشيد.

او برای هر عدد در ذهن خود شكلی داشت. دانشمندان برای درك بهتر اين موضوع يك خمير به او دادند و از او خواستند كه تصوير ذهنی خود را با آن بسازد او شكلی مانند مرحله هاي آخر تقسيم سلول درست كرد. روز بعد نيز همين كار را كردند و او همان شكل را درست كرد و فهميدند تصوير ذهنی او از هر عدد تغيير نمي كند.

براي آزمايش قدرت مغزش، از او خواستند كه در مدّت يك هفته زبان ايسلندي را ياد بگيرد و بعد از آن در يك مصاحبه ي تلوزيوني با آن زبان صحبت كند. عاقبت او اين كار را با موفقيّت انجام داد و زبان آيسلندي را كه تلفّظ دشواری دارد در يك هفته فرا گرفت.

برنده ی جايزه ی اوّل

سلمان ونيفا مينف از روسيه.او هيچ چيز را فراموش نمي كرد!

سلمان دلش مي خواست يك ويو لن زن شود؛امّا بيماري گوش او شنوايي اش را كم كرده بود. در سال 1930تصميم گرفت روزنامه نگار شود. بعد به عنوان بازيگر تئاتر شروع به كار كرد و مردم را با استعداد فراموش نشدني اش در به خاطر آوردن اعداد بي نهايت طولاني يا فهرستي از لغات به حيرت انداخت. گاهی هم با حافظه ي خود به روان پزشكي به نام آلكساندر لورا(1977-1902)كمك مي كرد. اين داستان سلمان است. يك داستان واقعي...

مردي كه هرگز فراموش نمي كرد

 


ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه 13 اسفند 1389برچسب:حافظه-سلمان وینامنیف-هیتر کل گوتوی-هانس وان بلو-اختراعی جدید,ساعت 19:50 توسط Yasaman| |

Design By : Night Melody